laatste week africa - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Esther Struik - WaarBenJij.nu laatste week africa - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Esther Struik - WaarBenJij.nu

laatste week africa

Blijf op de hoogte en volg Esther

12 Augustus 2012 | Oeganda, Soroti

Oh mensen
Dit is mijn laatste week dat ik kan genietrn van de schreeuwende peuters, krijsende babys, spelende kinderen, poepluiers, koude douches, mzungu zijn,geen stromend water, geen elektriciteit, je soms afvragen 'wat zal ik nu eens gaan doen?', en nog veel meer te gekke dingen.
er is weer veel gebeurt de laaste tijd natuurlijk;)
ik heb zowaar mijn hardloopschoenen aan getrokken nadat ik nog een keer op de weegschaal had gestaan hahah. Na tien minuten zag ik super rood en de kinderen die achter me aan liepen hielden het duidelijk langer vol. De tweede keer (jjaajaa) ben ik heel charmant(uhum) door mijn enkel.gegaan precies toen ik heel cool langs het sportveld aan het hardlopen was waar er allemaal mannen aan het voetballen waren. waah!! ' noo i am okey, i am dutch in our country we have good roads so i am not used to this... thaaaanks' met een nog roder hoofd snel verder gerend. haha..
Ondertussen ben ik nu ook de enige vrijwilliger die is overgebleven:( gelukkig is Dominique hier nog, zij is mzungu en staff van ywam. In het begin moest ik even wennen zonder nederlandse maatjes om me heen maar ik vermaak me prima.
Afgelopen dagen waren weer lekker druk... baby esther gaat helemaal niet lekker. er is ook niet echt echt wat mis; geen ontstekingen geen malaria, maar ze blijft maar gewicht verliezen en stapjes achteruit zetten. Steeds minder drinken, nu heeft ze dus een sonde en soms drinkt ze wel genoeg. maar er waren echt momentn dat ik dacht dat er 'er tussen uit zou knijpen'. Zo bizar eigenlijk. een baby van 6 weken oud!! Weegt 1,960 kg en weigert te groeien.
we hebben deze week een dna test laten doen om te kijken of ze hiv positief is.. het zal me heel erg verbazen als ze dat niet is want dan weet ik echt waarom it kindje toch maar steeds niet opknapt!! Het is alsof ze langzaam tussen je vinger wegglijd en je haar gewoon ziet aftakelen. soms komt ze er weer een beetje boven op en heb je weer hoop en dan kijkt ze de volgende dag weer dofjes uit haar oogjes. . . . De dokters komen regelmatig checken, ze krijgt medicatie en als het nodig is infuusvloeistof, maar ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. hoe lng blijft ze hangen? Zal ze moeten opgeven? Of komt er een moment dat ze het oppikt? En wanneer? Ik heb gebeden of het een van de twee mag zijn, maar dan wel iets zo snel mogelijk. God weet wat het beste is!
Ik moet zeggen dat het wel weer pittige dagen waren. ik vertrouwde alleen dominique bij esther en mijzelf dus we hebben elkaar afgewisseld. ook motioneelis het zwaar .. om zo n babytje zo te zien.. en dan heb je alle anderre kinderen nog!! Esther is nu stabiel maar ze knapt niet echt op helaas..
Wat nog wel vet was, eigenlijk niet hoor maar ik vond het echt interessant, de waakhonden hadden staan vechten en toen.hing er bij een hond een oog half uit. de dierenarts die kwam kijken zei dat het eruit moest. een reallife operatie op de laadklep van de auto van Els ging het gebeuren. ik en els hebben natuurlij staan kijken hoe de dierenarts het oog verwijderde. echt wel vet om te zien. wel zielig vior de hond natuurlijk.
komende week gaan er vijf oudere kinderen terug naar huis. z gaan terug naar the villages. dat zal inwijs wennen voor ze zijn want het leven is.daar hard. ze hebbem nog twee weken vakantie om te kunnen wennen en ik hoop en bid echt dat ze goed worden opgevangen. Sommige hebben hun ouders nog en dat isheel fijn. andere kinderen gaan terug naar tantes ooms of omas. toch is het goed om ze terug te brengen naar daar waar ze horen.. het zal moeilijk zijn. maar ze khnnen het vast wel. Els heeft de laatste dagen veel aandacht besteed aan het feit dat ze hiv positief zijn. ze hebben.er een boek over voorgelezen een film geeken en een spelletje met een verhaal achter gespeeld en zo hebben ze geprobeerd iedereen open te krijgen over het feit dat ze positief zijn en hebben ze het belang van medicatie slikken duidelijk gemaakt. de kinderen zijn tussen de 8 en 15 jaar en als ze thuis zijn zullen ze zelf ook moeten opletten dat ze hun medicijnen innemen. best een verantwoordelijkheid voor deze jonge kids.

naja ik heb nog duizend verhalen maar die horen jullie wel als ik terug ben!

Tot snel

  • 12 Augustus 2012 - 22:23

    Heleen:

    Hoi Esther,

    Niet te geloven dat je tijd er al weer bijna op zit. Wat zul jij kapot zijn als je thuis bent, heel wat te verwerken denk ik. Succes met je laatste week en alvast een heel goeie reis terug!

    gr Arco en Heleen

  • 12 Augustus 2012 - 22:30

    Mamma Lies:

    O, essie, echt weer zo'n verslag van jouw hand! Kan je dat niet blijven doen alsj e hier in NL terugbent?
    Echt lachen!
    Goed dat we weer geskyped hebben: we weten alles al zo'n btje en ook wat je voelt en ervaaart! Heel veel succes de laatste week en we houden van je!

  • 13 Augustus 2012 - 13:00

    Jojanneke:

    Hee es! nog ff volhouden en genieten! Ik kan ni wachten tot je terugkomt hoor! LOVE YOU

  • 16 Augustus 2012 - 22:55

    Rebekka:

    He Esther,

    Wow, je tijd daar is omgevlogen. Ik vond het echt mooi om jouw reisverslagen te lezen, ze namen me echt mee en ik kon de spanning voelen die jij ook voelt (natuurlijk niet te vergelijken ;)).

    Liefs! Rebekka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Soroti

Uganda =)

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2012

laatste week africa

26 Juli 2012

- geen woorden voor ! -

11 Juli 2012

frustraties vermoeidheid genieten en vechten

25 Juni 2012

T.I.A. this is Africa

10 Juni 2012

wauw
Esther

Hoi! 17 mei ga ik naar Uganda. Ik ga vrijwilligers werk doen bij een project van YWAM in Soroti.

Actief sinds 06 Mei 2012
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 16701

Voorgaande reizen:

13 November 2013 - 23 Januari 2014

Minor Global Nursing

17 Mei 2012 - 21 Augustus 2012

Uganda =)

Landen bezocht: