mamamia.. uit mijn comfort zone - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Esther Struik - WaarBenJij.nu mamamia.. uit mijn comfort zone - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Esther Struik - WaarBenJij.nu

mamamia.. uit mijn comfort zone

Door: Struik

Blijf op de hoogte en volg Esther

19 Mei 2012 | Oeganda, Soroti

oh no, ik had net een mooi reisverslag, komt er een baby tje op schoot zitten die op Esc druk.
En bedankt! hahah

Ik heb even de computer tot mijn beschikking, geen idee wat hier normaal is, maar ik ga nog maar even verder;)

Gisternacht goed aangekomen in Entebbe. Nog even 3 uurtjes geslapen en toen zijn we (ik en Julius) verder gegaan. Met de taxi naar Kampala en toen hebben we de bus gevonden. Je moet natuurlijk niet te veel eisen stellen in Kampala aan bussen en wegen, daar had ik me een beetje op voorbereid.
De touringcar was 1000 jaar oud. Op de plek waar normaal 2 mensen zitten, zitten nu 3 big mamma's en nog 2 kids.
Oke de weg is geasfalteerd, althans het grootste gedeelte. Dat scheelt, uhum.
De drivers hier zijn echt gek. In NL gaan de touringcars het langzaamst, hier in uganda het hardst. Langzaam berg op, keihard de berg af en inhalen in de bochten. Alles kan hier. Het is doodeng en tegelijkertijd heel grappig.
Iedereen hangt uit het raam als we stoppen en probeert elkaar dingen te verkopen. Echt bizar.
EN je voelt je wit, echt nog meer bizar. Iedereen is zwart echt iedereen.
Na 8 uren lang door elkaar te zijn geshaked en doodsangsten heb uitgestaan ben ik in Soroti.
Met een nacht van 3 uurtjes was ik gewoon super moe en was ik echt blij dat Els er stond om mij op te halen en dat Rachelle me een beetje wegwijs kon maken.
Vandaag moet ik echt onwijs wennen. Je kent niemand, weet niks te vinden, weet niet wat normaal is. Ik weet niet wat mensen hier allemaal doen met hun vrije tijd en ik zweet me te pletter. Ben al duizend keer gebeten, lig op een stapelbedje en heb 2 droge boterhammen op.
Ben nog nog niet echt uitgeslapen, en vraag me een beetje af wat ik hier doe. Morgen om 7u begint mijn eerste shift dus ik hoop dat iemand me vandaag een beetje wegwijs kan maken. Bam. Daar ben je dan in Afrika. Ik moet even bedenken waarom ik dit ook alweer wou hahah.
Maar ik ben heel blij met alle kaartjes en briefjes die ik in mijn tas had om te lezen die geven me echt kracht en energie.
En heimwee. Nu al !
Neh, ik moet gewoon echt heel hard wennen.

Nou ik hoop snel wat mooie foto;s te plaatsen! Die heb ik nog niet gemaakt, maar dat komt wel goed!

Heel veel liefs vanuit Afrika!!

super doeiiiii

  • 19 Mei 2012 - 09:29

    Mariëlle:

    Aaahh we denken aan je:) en ik weet zeker dat jij je draai helemaal gaat vinden! Fijn dat je heel bent aangekomen, dat is al heel wat begrijp ik xD. Nu iedereen even iedereen leren kennen en een dagritme krijgen. Komt goed! Enne.. Binnen no time heb jij een lekker bruin kleurtje!!! Nais!

    Loveyou, dikke kussen

    Marielle (en Ries)

  • 19 Mei 2012 - 10:22

    Mamma Lies:

    Ja, Essie dat is ff wennen! komt goed!
    geef die kids een dikke knuf van mij!
    En spuit jezelf onder de deet! En drinken he, veel water! Zet 'em op we denken de hele dag aan je! love!!ma

  • 19 Mei 2012 - 10:22

    Je Leidsche Moeder:

    Klinkt goed Es!!

  • 19 Mei 2012 - 10:26

    Heleen:

    Hoi Esther. Gelukkig dat je goed aangekomen bent, wat een cultuurshock hè! Ik kan niet zeggen dat ik weet hoe je je voelt, mijn verste reis is Ouddorp :-)

    Heel veel succes, het zal best even tijd kosten, maar als je eenmaal aan het werk kunt, dan kom je al sneller in een ritme.

    gr Heleen

  • 19 Mei 2012 - 11:07

    Flirt:

    O Essie, wat een eerlijkheid! Blijkbaar zijn cultuurshocks toch wat naarder dan je verwacht. Maar je kunt het! Gewoon heel hard lachen en baby's knuffelen :)

    Love you!!

  • 19 Mei 2012 - 11:56

    Myrna:

    Essie! Wat leuk om te lezen hoe je het daar hebt! Ik ben benieuwd hoe je eerste werkdag gaat zijn, gewoon gelijk aan de slag jij..echt Esther haha. En gelijk baby's op schoot tussen allemaal mooie zwarte mensen:) Doe lekker je luchtige shirtjes aan en laat alles op je inwerken, je went vast snel! Love you very much! xxxx
    p.s: ik hoop niet dat je daar alleen droge boterhammen te eten krijgt, nee toch?!

  • 19 Mei 2012 - 12:53

    Je Dochter:

    Lievee essie,
    Wat gaaf man dat je nu gewoon aan de andere kant van de wereld zit! :)
    Ooo es je gaat echt gave dingen doen!! Ben wel een beetje jaloers als ik je verhaal lees. Veel sterkte de eerste weken en geniet van alles!
    En denk eraan hè cultuurshock hoort erbij is niet erg.. daar moet je gewoon even doorheen :)
    Veel liefs... van je dochter!

  • 19 Mei 2012 - 16:05

    Caroline:

    Hee lief schatje!
    Ik mis jou ookal! en ik denk heel veel aan je hooor (:

    wel lief zijn voor de baby'tjes ookal drukken ze op escape, net zo lief als je voor mij bent
    xxxxxxxxdoeii

  • 19 Mei 2012 - 16:28

    Annet:

    wauwie, Esther!
    jij bent echt een dapper mens!
    geniet van babyknuffelen enzo, het wordt echt te gek, JWZ! En anders kun je met de beer knuffelen ;)
    xx Annet

  • 19 Mei 2012 - 19:40

    Ingrid:

    weer is wat anders als demente bejaarden! geniet ervan,gaat vast allemaal goed komen!sterkte en veel plezier!!!! xxxxx i

  • 20 Mei 2012 - 17:20

    Karin (Jans):

    Lieve Esther,
    Leuk om je eerste bevindingen al te lezen. Ik wens je heel veel succes, ze boffen met jou!
    Liefs Karin

  • 20 Mei 2012 - 20:02

    Groningse Wichkes:

    Lieve lieve Es,

    mooi om je verhaal te lezen! Straks weet je niet beter dan wat normaal is in Afrika. Je gaat er vet leuke dingen zien en doen. Komt helemaaaal goed!
    We bidden voor je. Geniet ervan.

    Liefs je teckels

  • 22 Mei 2012 - 14:01

    Rebekka:

    Ha Esther! Zet 'm op :) Geniet van alle kinderen die de esc knop al kunnen vinden en andere lieve en stoute dingen doen en natuurlijk van alle andere mensen en dingen! X.

  • 23 Mei 2012 - 08:27

    Annemarie:

    Hey Esther!
    Supervet, begin is altijd raar maar snel genoeg zal je wennen meis! Dan heb je helemaal geen tijd meer voor reisverslagen (-; geniet er hard van en we bidden hier voor je (:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Soroti

Uganda =)

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2012

laatste week africa

26 Juli 2012

- geen woorden voor ! -

11 Juli 2012

frustraties vermoeidheid genieten en vechten

25 Juni 2012

T.I.A. this is Africa

10 Juni 2012

wauw
Esther

Hoi! 17 mei ga ik naar Uganda. Ik ga vrijwilligers werk doen bij een project van YWAM in Soroti.

Actief sinds 06 Mei 2012
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 16693

Voorgaande reizen:

13 November 2013 - 23 Januari 2014

Minor Global Nursing

17 Mei 2012 - 21 Augustus 2012

Uganda =)

Landen bezocht: