Het leven van Japie. - Reisverslag uit Kitengela, Kenia van Esther Struik - WaarBenJij.nu Het leven van Japie. - Reisverslag uit Kitengela, Kenia van Esther Struik - WaarBenJij.nu

Het leven van Japie.

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 November 2013 | Kenia, Kitengela

Vannacht werd ik wakker van Japie. Japie is onze huismuis. De huismuis houd van appels. Vooral onze appels. Daar kwamen we de eerste nacht al achter. En dagen later vonden we steeds meer keutels van Japie. Hij is best wel asociaal, laat overal zijn ontlasting achter en eet dingen op die van ons zijn. Dat vonden Maaike en ik niet zo grappig. Maar daar luisterde Japie niet naar. Dus hebben we gezocht naar een passende oplossing voor dit probleem. De mogelijkheden in Kenya zijn niet zo uitgebreid als in Nederland. Daarom hebben we voor een wat minder Japie-vriendelijke oplossing gekozen; een muizenval waarin Japie vast zou blijven plakken: de plakmat. De eerste voorbereiding was: het hele huis schoonmaken: Japie zou niks meer te eten kunnen vinden.. behalve een appelstukje op de plakmat. Die hebben we gisterenavond in onze keuken gezet, voor de magnetron. In het midden lag een stukje appel. Spannend!
Die nacht werd ik rond 03.57u wakker. Ik hoorde een gevecht; Japi was gaan plakken, maar hij vond het niet zo leuk. Ik lag zo lekker warm in m’n bedje dat ik ook niet echt veel zin had om te gaan kijken. Stiekem was ik ook bang, maar durf ik niet te zeggen. De volgende ochtend werden Maaike en ik wakker…. Ik dacht: Jaaaaapie, we hebben je! We liepen met onze brakke hoofden naar de keuken toe. De plakmat was van het aanrecht gevallen en lag dubbel op de grond. Over lagen er stukjes aangevreten plakmat en plaksel en haren van Japie op de grond! We hadden nog wel net gedweild! Toen ik met een pen de plakmat openklapte lag daar alleen nog maar een klein stukje bruine appel. Japie heeft waarschijnlijk een zware hersenschudding, een gebroken pootje en een blauw oog en komt vannacht terug in een rolstoel. Of morgennacht, want hij heeft hard moeten vechten om los te komen uit alle plaksel. Maaike en ik zijn nu boos. Het is een zooitje in huis, het plakt en er liggen over al haren. De appel heeft hij niet een opgegeten. Die moesten we ook nog eens weggooien, ondankbaar hoor. We hebben een berichtje voor Japie achter gelaten op het aanrecht. Dat hij maar beter zijn ontlasting kan opruimen en dat we vaarwel zeggen. RIP. Het gaat ons lukken.. wordt vervolgd..

  • 23 November 2013 - 09:54

    Janine :

    Whaaaa goed bezig daar!!! Geen straatkat in de buurt??

  • 23 November 2013 - 19:21

    Heleen Vlietland:

    Hahaha wat een verhaal! Trouwens...zelfs een muis is een schepsel van God, waarvoor je mag zorgen....so....do not kill this Creation, just take care of it!

  • 24 November 2013 - 18:55

    Liesbeth:

    Zo moordlustig ken ik je niet zeg.
    Werkzaam in het leger van de Heer???

  • 02 December 2013 - 14:50

    Esther Visser:

    Ik heb me tranen gelachen om dit verhaal...Geniaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kitengela

Esther

Hoi! 17 mei ga ik naar Uganda. Ik ga vrijwilligers werk doen bij een project van YWAM in Soroti.

Actief sinds 06 Mei 2012
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 16698

Voorgaande reizen:

13 November 2013 - 23 Januari 2014

Minor Global Nursing

17 Mei 2012 - 21 Augustus 2012

Uganda =)

Landen bezocht: